Sunday 16 September 2012

Två nya bästa vänner

Jag påstår att dessa två anskaffningar har en central roll i att förbättra livskvaliteten här hos mej.


1) Livet utan gardiner har betytt väldigt tidiga väckningar, eftersom jag alltid vaknar till ljuset i halv sju-snåret på morgonen. Nu när jag väl köpt denna ögonbindel (och sovit en härligt mörk natt med hjälp av den), kan jag inte riktigt förstå, hur det tog mej så länge att komma till denna lösning.

2) Även om jag inte tycker mej vara en gym-människa, så gick jag och köpte ett månadskort till gymmet mittemot skolan. Argumenten "förmånligt", "praktiskt", "orkar inte leta upp något annat heller" och "att bara löpa håller inte ryggproblemen borta" spelade en dominant roll i beslutsfattandet. En sak leder till en annan: eftersom man inte får träna barfota, så skaffade jag mej skor som är möjligast nära till att vara barfota. Vadderingen är tunn och jag kan lätt stå på tår i dom, men de tycks ändå stöda foten. Jag tycker jag gjorde ett gott köp.

I sin helhet blev denna satsning alltså inte helt billig, så nu får jag lov att dra till gymmet extra ofta istället.

1 comment: