Wednesday 22 August 2012

Om att flytta

Man fattar inte riktigt hur mycket saker man äger förrän det är dags att flytta. Mitt senaste flytt var i söndags. Även om största delen av mina möbler blev kvar i lägenheten, kändes mängden av prylar som skulle flyttas överväldigande.




Nu har jag bott några dagar hos pojkvännen och hämtat andan. Okej, inte bara hämtat andan, utan också förberett flytt nummer två. Det äger rum imorgon, det vill säga på torsdag, och innebär två personer, fyra stora reseväskor utöver det vanliga handbagaget och en förbannat tidig start. Om ett och ett halvt dygn borde jag faktiskt vara framme i min lägenhet i Århus! Före det ska jag försöka klämma ner mina viktigaste ägodelar i tre reseväskor (den fjärde hoppas jag på att ersätta med en välpackad midi-synth) och låta bli att lämna en alltför stor röra efter mej.

Vad kan det bli av en tvåspråkig blogg? Jag tänker inte översätta enstaka blogginlägg (det får, om man vill, ses som en uppmaning till att lära sej språk) utan skriva på båda vartefter. Kanske till och med ta vartannat på finska och vartannat på svenska nu till en början, vi får se!

No comments:

Post a Comment