Sunday 7 October 2012

Besök från Finland

De senaste dagarna har varit väldigt händelserika, inte minst för att jag har haft besök från Finland! Elina och Maria, som båda studerar på Sibelius-Akademin, och som var i utbyte här för två år sen, var här i tre dagar. Det var just Elina som jag pratade mycket med under ansökningsprocessen, och som jag fick mycket praktiska tips och rekommendationer av.


Elina var väldigt slug och mutade mej direkt med en present. Jag blev så glad! Att prata med någon som redan upplevt utbytesåret och gått tillbaka till vardagen därhemma kändes väldigt givande.

På fredag var det fest! Vi åt dansk middag hos min danska mentor Mette (det hoppas jag på att få bilder av de andra) och fortsatte därifrån till skolans fest med nyårs-tema. Kvällen gick altså ut på att fira det nya, påbörjade skolåret. Just före midnatt hade vi en stor nedräkning till klockan 00.00, och så blev det det klassiska nyårs-lyckönskandet och en massa kramar åt alla håll.


Av nån anledning var det enda jag fick fotat detta floorball-spel. Det var skitroligt, även om mitt och Elinas team förlorade.



Nästa dag var det dags för Elina och Maria att åka vidare till Köpenhamn. Flickorna bjöd oss på brunch, och så kände vi oss rätt nostalgiska tillsammans. Jag har ju för tillfället bara någon månads vistelse att blicka tillbaka på, men det var inte svårt att leva sej in i Elinas och Marias upplevelser och saknad till det år de tillbringat här ett tag sen!

No comments:

Post a Comment