Friday 30 November 2012

Slutrakan

Mitt projekt under den senaste månaden och speciellt de två senaste veckorna har varit, som ofta i november, att skriva en ansökan till Svenska Kulturfonden. Skrivprocessen har denna gång varit extra trevlig, eftersom jag övergett mitt kantigt sakliga och smått frustrations-orsakande textprogram, och övergått till den meditativa världen av OmmWriter.


Programmet har inbyggda ljud för både tangenter och bakgrundsbrus (och naturligtvis alternativet för inga ljud alls). Det gick tyvärr inte att dela här på bloggen.




Min kära hälft därhemma i Finland tycker att jag är rätt knasig då en bakgrundsbild, lite trevlig musik och ett begränsat men mysigt urval på fonter gör mej såhär lyrisk - och han är knappast ensam med de tankarna. Ni får tycka vad ni vill, jag inser nog fjant-faktorn i det hela! Faktum är bara att jag koncentrerar mej så mycket bättre och uppnår lättare en flow i mitt skrivande med detta program. Empirin står helt enkelt på min sida.

Och hur var det med ansökan? Nu ska jag bara ha en sista genomgång med finansmonstret i vår grupp, och så bär det av. Ska se om jag dessutom klarar av att klämma in en konsertansökan och lite hops-funderande senare idag. Det känns skönt att få saker gjorda!

No comments:

Post a Comment