Thursday 31 January 2013

Fina fynd

Veckan i Århus började i dramatiska tecken, då jag i tisdags vaknade med hög feber. Först trodde jag att det bara var muskelvärk efter måndagens gym-timme, men några timmar (och en febertermometer) senare insåg jag att jag nog var ordentligt sjuk! Så jag annullerade allt, låg hemma och lyssnade igenom hälften av mina Harry Potter -ljudböcker. Bästa sjukgöran, förresten.



En och en halv feberfri dag senare sitter jag nu hemma och finslipar mitt big band -arrangemang inför morgondagens rep. Hoppas på att skriva om det mera imorgon - det är ett superhäftigt projekt vi håller på med! Men före det vill jag ännu dra uppmärksamheten till mitt nyaste fynd ur cykelkällarens fritt fram -hörna; denna tjusiga ugn i mikrostorlek! Pojkvännens och moderns tvivel till trots provkörde jag den redan i onsdags, då febriga jag bara måste tvinga lite käk i sig. Idag, med en lite försiktigare temperaturpolitik, blev min färdigpizza helt perfekt. Ojojoj vad små saker kan göra en glad!




ps. Fördelar med det danska klimatet: perfekt cykelväder redan i januari, till och med växlarna fungerar då temperaturen är rejält över 0°C. Nackdelar: det regnar. I januari! Jag är mentalt helt i mars redan...

No comments:

Post a Comment